EPKK Kraków Balice X v3

Latest version: v3.2 (2020)

Post Reply
kajetanb
2-4 posts
2-4 posts
Posts: 2
Joined: Tuesday 21 Aug 2012, 12:39
Location: NORWAY

Re: EPKK Kraków Balice 2012 X

Post by kajetanb »

Hi,
Make sure you have checked the "Disable turbulense and thermal effects og aircraft" in the Weather menu under Settings - Display.. :)

You are right man. Thermal located a few miles before the runway. According to PMDG forum guys one should disable Thermaldescriptions.xml in main FSX folder by renaming it in order to avoid thermals. It works. Makes it a bit easier. I'm not sure if this thermal is so realistic anyway since it appears every day at the same spot at all time. So there is nothing wrong with EPKK Krakow Balice 2012 X. Good work. I love it.

-K
Jarlsberg
13-25 posts
13-25 posts
Posts: 20
Joined: Monday 07 Nov 2011, 16:39
Location: Notodden, Norway

Post by Jarlsberg »

Experienced the same with the NGX a while back. It was very annoying when my aircraft suddenly started to rise and without me doing nothing. The same also happened at Düsseldorf, but it never happened again after I disabled turbulense....
User avatar
DD Stanislaw
Administrator
Administrator
Posts: 6260
Joined: Monday 15 May 2006, 10:07
Name: Stanisław
Location: Warsaw, Poland

Post by DD Stanislaw »

Vood wrote:darmowej wersji FSX są drzewa w okolicy budynku lotniska?
Od teraz są drzewka.
Now the demo has trees.
http://www.drzewiecki-design.net/DoScia ... X_DEMO.zip
Image
Vood
5-12 posts
5-12 posts
Posts: 6
Joined: Friday 19 Apr 2013, 21:14
Location: EPKK

Post by Vood »

Bardzo dziękuje za update. ;) Pozdrawiam!
MANIEK748
5-12 posts
5-12 posts
Posts: 7
Joined: Monday 12 Aug 2013, 13:13
Location: Wroclaw, Poland

Post by MANIEK748 »

Witam wszystkich zwolenników i posiadaczy scenerii DD oraz wielce szanowne grono twórców niezwykłych scenerii :lol:
Do rzeczy.
Otóż nurtuje mnie sprawa dotycząca wyświetlania scenerii nocnych w waszych produktach w DX10.
Podłączyłem się do tego tematu ponieważ nie chciałem rozpoczynać gdzie indziej żeby nie powtarzać wątków.
Jestem posiadaczem pełnych wersji waszych produktów zarówno pod FSX jak i pod FS9
Niedawno zakupiłem UPdate do DD Polish Airports 1 (3.1) wszystko /smiga jak należy.
(TYLKO brakuje wspomagania DX10.)
Do tej pory nie korzystałem z DX10 i byłem zadowolony bardzo ale kiedy załączyłem tą opcję, to powiem jest jeszcze lepiej mój 747-400 (800) PMDG wygląda bajecznie ale nie mogę spać myśląc dlaczego textury nocne w waszych produktach nie Smigają pod DX10.
Ubiegłej nocy zrobiłem kilkugodzinny test na EPKK, EPWR, EPPO, EPGD, EPKT, EPLB. EPRZ.
polegający na sprawdzeniu o której godzinie textury nocne przechodzą w dzienne i jak wygłąda lotnisko, jak wyświetlane są miejsca parkingowe i drogi kołowania. Zrobiłem kilkanaście PrintScrin-ów, którymi mogę się podzielić jeśli będzie potrzeba.
Najlepiej wygląda Kraków używająć DX10. Można tam latać linie pomocnicze kołowaia i nr-y stanowisk postojowych są widoczne. Pozostałe lotniska jakie wymieniłem miejsca postojowe drogi kołowania nic nie widać (mleko.) Wszystko zamazane. Najgorzej wygląda Poznań tam jeszcze przebiją warstwy textur oryginalnych FSX.
Jak już wspomniałem podłączyłem się do tematu kolegi RZEPA10.
RZEPA10 napisał
W dzień tekstury w DX10 wyglądają ok, problem tylko przy nocnych teksturach, ale zastanawia mnie dlaczego pas jak i fragment drogi kołowania wyświetlają się wtedy ok ?
Czy masz może jakiś pomysł jak bym mógł sobie powyższe naprawić?
Pan Stanislaw odpisał:
Tak jak bardzo wiele scenerii, nasze produkty nie są kompatybilne z dx10
kolega RZEPA10 napisał
Czy w przyszłości jest jednak szansa na jakiś update aby w DX10 było ok?
Pan Stanisław odpowiedział
To znaczy wszystkie te scenerie w DX10 działać będą, ale mogą występować błędy, jak te pokazane powyżej.
Są to przede wszystkim błędy przenikania kilku warstw groundu, a stosowanie kilku warstw jest praktycznie jedyną możliwą techniką stworzenia wysokiej jakości apronów,
dróg kołowania itd. a w niektórych przypadkach i fototekstury "pod" lotnisko. To samo dotyczy DX10 w Prepar3D.
To prawda textury działają i mają wspomniane błędy przenikania kilku warstw.
a nie wiemy czy w przyszłości planujecie jednak service pod DX10 nie wspomnę już o DX11 czy też niedługo DX12?

Pomimo wielkiego trudu i cheęci wielu nieprzespanych nocy i bólu głowy czy też BYCIE Najlepszym na rynku trzeba pomyśleć o przyszłości BY LATANIE BYŁO JESZCZE PIĘKNIEJSZE
Pozdrawiam.
Mariusz
soft landings
User avatar
DD Stanislaw
Administrator
Administrator
Posts: 6260
Joined: Monday 15 May 2006, 10:07
Name: Stanisław
Location: Warsaw, Poland

Post by DD Stanislaw »

Witam.
Tutaj: http://www.drzewiecki-design.net/DoScia ... _fixes.zip dostępne są poprawki trybu DX10, które usuną praktycznie wszystkie problemy oprócz tych nocnych tekstur. Poprawka do tekstur nocnych jest właściwie też już stworzona, jednak autor powyższego oprogramowania planuje wydanie komercyjnego dodatku z poprawkami trybu DX10, dlatego nie mam na razie dostępu do tamtej poprawki, jednak otrzymałem screeny i potwierdzenie, iż będzie to działać. Strona projektu: http://stevesfsxanalysis.wordpress.com/ ... ery-fixer/
Pozdrawiam
Image
MANIEK748
5-12 posts
5-12 posts
Posts: 7
Joined: Monday 12 Aug 2013, 13:13
Location: Wroclaw, Poland

Post by MANIEK748 »

Witam
Na początek chciałem podziękować za szybką odpowiedź.
Niestety ja nie mogłem tak szybko odpowiedzieć za co przepraszam.
OK. do sedna sprawy.
Powyższe poprawki wskazane linkiem pomagają tzn. poprawiają wiele błędów w texturach w trybie DX10 np. u mnie zniknęły białe obramowania liń (pasów ), osi pasa startowego oraz oznaczeń numeracji pasów. Ponadto zauważyłem zmiany w texturach Apronów smuklejsze linie bardziej widoczne. Textury budynków wydają się bez zmian (może tak źle u mnie po prostu nie było). Natomiast w texturach nocnych bez zmian.
Podsumowując swą relację strona super warta uwagi. Przybliża, pokazuje wszystkim laikom takim jak ja, że nic nie jest proste. Można zobaczyć z czym się ma do czynienia kiedy chcemy nierzadko żądamy zmian mówiąc czy pisząc o problemach np. texturach nocnych. Wielki szacunek dla was :o Kawał ciężkiej mozolnej dłubaniny. :wink:
Na zakończenie prosiłbym jeśli to będzie możliwe o pdanie do wiadomości kiedy ukaże się płatny dodatek może w nim już coś będzie więcej o texturach nocnych.
Pozdrawiam wszystkich
Mariusz Pięt
soft landings
User avatar
DD Stanislaw
Administrator
Administrator
Posts: 6260
Joined: Monday 15 May 2006, 10:07
Name: Stanisław
Location: Warsaw, Poland

Post by DD Stanislaw »

Witam. Dodatek nie jest nasz, tylko autora bloga z linku. Proszę monitorować tamten wątek - myślę, że produkt będzie wart uwagi. Tak jak pisałem, problem tekstur nocnych został rozwiązany, jednak Autor pozostawił tę poprawkę dla wersji płatnej.
Image
User avatar
DD Stanislaw
Administrator
Administrator
Posts: 6260
Joined: Monday 15 May 2006, 10:07
Name: Stanisław
Location: Warsaw, Poland

Post by DD Stanislaw »

For hardcore lovers of scenery updates, here is an unofficial "Construction" version of our EPKK X scenery. This update is based on charts published by AIP Poland. Stands 3 and 4 are closed in this scenery. To install, two little files should be put to FSX\Addon Scenery\EPKK Krakow Balice 2012 X\Scenery , but it is recommended to backup the old files in case you don't like that "construction" version. Works in the full FSX/P3D version only.

EPKK Construction (IX 2013) - DOWNLOAD

Dla fanów posiadania najbardziej aktualnych wersji lotnisk, proponuję nieoficjalną aktualizację "EPKK Construction", inspirowaną najnowszymi zmianami na lotnisku Balice, m.in. budową terminala. Aktualizacja jest zgodna z mapami AIP Poland, stanowiska 3 i 4 są zamknięte. Aby zainstalować aktualizację, dwa malutkie pliki należy wrzucić do folderu FSX\Addon Scenery\EPKK Krakow Balice 2012 X\Scenery , ale wcześniej proszę o backup starych plików, gdyby nowa wersja "budowlana" się nie spodobała. Pliki działają tylko w pełnej wersji EPKK pod FSX/P3D.

Image
Image
User avatar
seam1977
100-199 posts
100-199 posts
Posts: 159
Joined: Friday 14 Oct 2011, 20:53
Location: Czeladz(EPKT)

Post by seam1977 »

Ale Jazz,fajne wykopki w EPKK :P

[ Dodano: Nie Wrz 08, 2013 11:46 ]
Dla zainteresowanych informacje o przebudowie i inwestycji ktora rozpoczela sie w Balicach:
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/8 ... ,id,t.html

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1612848

Pozdrawiam Slawek :D
Patrick Chaieb
26-49 posts
26-49 posts
Posts: 49
Joined: Sunday 22 Sep 2013, 08:29
Location: Switzerland

Post by Patrick Chaieb »

Hi

I purchased EPKK yesterday for my FS9. What a outstanding Scenery. Congrats!
Just a question. Is it possible to switch the Runway lights on during day time (like in EPMO Warszawa City?). Couldn't find it in the readme and whilst approach today in heavy fog, the runway was not iluminated.
Best Regards
Patrick
User avatar
DD Stanislaw
Administrator
Administrator
Posts: 6260
Joined: Monday 15 May 2006, 10:07
Name: Stanisław
Location: Warsaw, Poland

Post by DD Stanislaw »

Hello Patrick.
Yes, it should be possible by selecting NAV2 frequency 112.00 MHz.
Image
Patrick Chaieb
26-49 posts
26-49 posts
Posts: 49
Joined: Sunday 22 Sep 2013, 08:29
Location: Switzerland

Post by Patrick Chaieb »

DD Stanislaw wrote:Hello Patrick.
Yes, it should be possible by selecting NAV2 frequency 112.00 MHz.
Outstanding! It works. What a great job, thank you.
Looking forward for EPWA :D .
Best Regards
Patrick
jesslorne
5-12 posts
5-12 posts
Posts: 5
Joined: Friday 25 Oct 2013, 15:54
Location: France

Post by jesslorne »

Hello
I've installed the first version for fsx 2012 and the 1.3 and on both version I experienced a crash on taxiway G just in the forest !! Can you help me ? :oops:
jess
Rafal

Post by Rafal »

Jess,

First of all turn off crashes in your FS realism settings.
They have zero realism and can be a pain, as you see.
Post Reply