EPWA Warsaw Chopin Airport 2015

Latest version: v1.2 (2016)

Archive only - support discontinued
Locked
User avatar
DD Stanislaw
Administrator
Administrator
Posts: 6267
Joined: Monday 15 May 2006, 10:07
Name: Stanisław
Location: Warsaw, Poland

Post by DD Stanislaw »

Artur S. wrote:Firma DD będzie zwracać pieniądze?
Od tego trzeba było zacząć - przynajmniej wiadomo co Cię, Arturze, w tej sytuacji najbardziej martwi. Jako że ja nic Tobie nie sprzedałem, nie bardzo rozumiem, jakiego zwrotu ode mnie oczekujesz. Ale oczywiście jako klient sklepu, w którym zakupiłeś produkt, masz prawo prosić o zwrot pieniędzy i jeśli sklep to uwzględni to nie ma problemu. Oczywiście że taka procedura również istnieje.
Artur S. wrote:jak w takim razie wg Ciebie powinno brzmieć pytanie o stan prac?
Czy źródło problemu zostało zdiagnozowane? Niestety nie zostało, ale tak jak pisalem wcześniej, cały czas próbujemy ten problem rozwiązać. Nie chodzi o to, że mamy gdzieś naszych klientów (nawet, jeśli dotyczy to małej grupy użytkowników) i nic nie robimy w kierunku naprawienia problemu. Spędziliśmy już dziesiątki godzin (to jest wiele dni) diagnozując ten problem na różne sposoby, ale nie dało to odpowiedzieć na pytanie, co go powoduje. Sceneria jest robiona "jak zawsze", nie zawiera niczego innego niż inne nasze lotniska, stąd diagnostyka jest mocno utrudniona. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że praktycznie nikt już nie produkuje scenerii pod FS2004 więc trudno też o jakąś pomoc z zewnątrz. Kiedy pochodzenie problemu zostanie zdiagnozowane, można będzie ocenić wymiar ewentualnych poprawek oraz czas potrzebny na ich wykonanie. Niestety na dany moment nie wiadomo, który konkretnie element scenerii powoduje problem - nie jest to nasza zła wola, jak może się wydawać.
Image
User avatar
Kuba Pa
200+ posts
200+ posts
Posts: 471
Joined: Wednesday 22 Sep 2010, 12:17
Name: Jakub
Location: Kolbuszowa, Poland

Post by Kuba Pa »

Artur, nad szukaniem problemu spędziłem 4 dni przed świętami i całe święta codziennie po 12h, ponieważ problem jest taki, że nie występuje od razu a czasem od 15-30min. I wielokrotnie mi sie zdarzało, że już myślałem że plik namierzony, niestety na testach na drugim kompie wracał. Do sprawdzenia jest 80 plików plus jakieś 400 w bibliotekach, jak sie zdenerwuję to będę po kolei sprawdzał, ale pewnie zajmie mi to czas do przyszłych świąt BN. Obawiam sie, że to może być problem związany z konfiguracją karty graficznej z tego co widzę to osoby które mają ten problem w (tym ja na obu kompach) mają Geforca, do tego używam nvidia inspector, i wiem że np. złe ładowanie tekstur ale dziennych było spowodowane nieodpowiednimi ustawieniami w tym że programie do obsługi profili karty. Tak jak to wcześniej pisałem ja i Staszek jeśli tylko zostanie niemierzony plik który jest za to odpowiedzialny (jeśli to wina jakiegoś pliku) to problem zostanie naprawiony w parę godzin.
kawupe
13-25 posts
13-25 posts
Posts: 17
Joined: Sunday 14 Jul 2013, 08:33
Location: Łódź, Poland

Post by kawupe »

Witam serdecznie w nowym roku..!

Co do problemów z prawidłowym działaniem scenerii, zauważyłem pewną prawidłowość - nie wiem naturalnie na ile to o czym za chwile napisze pomoże w rozwiązaniu problemu, natomiast crash do WIN wywoływany jest u mnie (w teksturach nocnych 17:00 - 6:00 UTC+1) tylko w momencie, gdy przy załadowaniu scenerii, tuż po starcie wypychania lub już podczas boardingu fspassengers, tekstury budynków, rękawy, latarnie, wieża PAŻP etc zmieniają tekstury, robią się białe, różowe, w kratke itp.. mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi i problem nie występuje tylko u mnie. Jeśli natomiast problem się nie pojawia, tekstury nie migają, nie zmianiają się - w 100% start i odlot poza obszar lotniska przebiega bezproblemowo.

Testowałem w Święta różne pliki - skupiłem się także na wersji DEMO, która wolna jest od jakichkolwiek problemów. Nadpisanie plików i dodawanie kolejnych do folderu DEMO (ze scenerii pełnej) wykonuje po to, aby zobaczyć przy którym pliku - dodanym bądź nadpisanym wystąpi błąd.

Mam nadzieję, że uda nam się wspólnie rozwiązać ten problem. Staszku - również używam GeForce NVIDIA, dokładnie: GTX750Ti 4GB DDR5. Wiem, że FSX jest bardziej pod i5, i7 niż mojego AMD ale do tej pory nie miałem większych problemów z działaniem FS9 jeśli chodzi o scenerie. Mam FSX, niestety albo stety pozostaje zwolennikiem FS9.

I na koniec - nie rozwiązałem problemu z drugą scenerią UUEE 2015 DEMO. Nie kupiłem wersji pełnej z uwagi na ciągły problem z tą scenerią. PAv1, PAv2 PAv3 - bez problemów. Być może w sceneriach EPWA i UUEE stosujecie jakieś nowe rozwiązania, które nie były stosowane w poprzednich sceneriach i to one odpowiadają za pewne błędy.

Pozdrawiam!
User avatar
DD Stanislaw
Administrator
Administrator
Posts: 6267
Joined: Monday 15 May 2006, 10:07
Name: Stanisław
Location: Warsaw, Poland

Post by DD Stanislaw »

Witam.
Dziękuję za info - ma to jak najbardziej sens. Musimy teraz dojść do tego, co powoduje przeładowanie tekstur.

W UUEE był inny problem - pliki landclassu trafiły do jednego folderu ze scenerią a powinny być w osobnym.
Image
Artur S.
5-12 posts
5-12 posts
Posts: 11
Joined: Sunday 01 Nov 2015, 13:18
Location: WAW

Post by Artur S. »

Witam,
może ja dodam od siebie, że przez jakiś czas testowałem scenerię bez tekstur wnętrza terminala (instalator daje taką możliwość). Chyba jednak to nie one powodują problemy - wczoraj na trzy odloty w godzinach nocnych, dwa były z crashem...

Kuba - jeżeli uważasz, że jako laik mogę Ci pomóc w testach, daj znać. Jeśli uznasz za stosowne, zaproponuj ewentualny scenariusz postępowania tak, żeby nie dublować się z Twoimi próbami (np. które pliki usunąć, i potem sukcesywnie je dodawać - może skoordynować to razem z Kamilem..?). Problem jest u mnie na tyle powtarzalny, że może w ten sposób szybciej uda nam się go namierzyć...

[niepotrzebne wycieczki]
i5 2500K, ASUS P8P67, 4GB PC3 10660/1333MHz, GF GTX570, OS Win7/64bit, FS2004
User avatar
Kuba Pa
200+ posts
200+ posts
Posts: 471
Joined: Wednesday 22 Sep 2010, 12:17
Name: Jakub
Location: Kolbuszowa, Poland

Post by Kuba Pa »

Dzięki Kamil, no własnie wszyscy mamy GeForca, a taki problem ze złym ładowaniem się tekstur własnie miałem przy złej konfiguracji w nvidia inspectorze, problem był bardzo podobny ale nigdy nie było crasha całego symulatora.

Artur laik nie laik to tu nie trzeba mieć żadnej specjalnej wiedzy :) , trzeba wyciągać po kolei pliki i sprawdzać czy wywala czy nie. Dopiero jak plik zostanie namierzony to trzeba będzie dopiero dokładniej sie mu przyjrzeć ale to nie będzie problem dla mnie. To co wiem w tym momencie to Ci tu przedstawię. U mnie wywalało w takich konfiguracjach:

1. Bez WC2015 v1.6.
2. Bez plików mapsat (które były najbardziej podejrzane ) EPWA_Mapsat_01.bgl EPWA_Mapsat_02.bgl
3. Bez wszystkich tekstr (wszystkie obiekty szare)
4. Bez oświetlenia
5. Bez plików wnętrza terminala EPWA_TerminalInterior_LIB.bgl
6. Bez całego terminala EPWA_SD_lib.bgl
7. Bez wiaduktów (też podejrzane) EPWA_Wiadukty_FS9.bgl
8. Bez budynków poza terenem lotniska (EPWA_Buildings_02_FS9.bgl)
9. Bez obsługi EPWA_Handling_FS9.bgl
10. Bez samochodów EPWA_Cars_FS9.bgl

Natomiast nie wywalało przy brak wszystkich wyżej wymienionych także 3/4 scenerii...
Borys
26-49 posts
26-49 posts
Posts: 28
Joined: Wednesday 02 Dec 2015, 22:14
Location: EPWA

Post by Borys »

To może ja coś od siebie dodam. Mam kartę radeon R9 270 X 4GB . Także to raczej nie wina nvidi. Wywala przy różnych kartach.
User avatar
Kuba Pa
200+ posts
200+ posts
Posts: 471
Joined: Wednesday 22 Sep 2010, 12:17
Name: Jakub
Location: Kolbuszowa, Poland

Post by Kuba Pa »

Borys a u Ciebie też tekstury najpierw się źle ładują, a dopiero potem wywala symulator?
Borys
26-49 posts
26-49 posts
Posts: 28
Joined: Wednesday 02 Dec 2015, 22:14
Location: EPWA

Post by Borys »

Tak. Znikają lub zmieniają kolory a potem wywala.

[ Dodano: Nie Sty 10, 2016 17:24 ]
Kuba, a które pliki jeszcze proponujesz wywalać do testów . Bo ja sam nie wiem , które mogą być podejrzane.Próbowałem np. bez pliku EPWA_9_LWM2.bgl ale w ogóle mi się nie ładowała sceneria.
User avatar
Kuba Pa
200+ posts
200+ posts
Posts: 471
Joined: Wednesday 22 Sep 2010, 12:17
Name: Jakub
Location: Kolbuszowa, Poland

Post by Kuba Pa »

Ja tu już niczego nie jestem pewien :( W każdym razie były testy bez plików 1kb i udało się wykonać pełen lot, niestety kolejne testy tego nie potwierdziły. Borys ten plik o którym piszesz to prawdopodobnie mesh terenu ( nie mój plik wiec nie wiem na 100% ). Natomiast możesz Ty i reszta sprawdzić czy bez plików:

EPWA_Mapsat_01.bgl
EPWA_Mapsat_02.bgl
EPWA_TerminalInterior_LIB.bgl
EPWA_Wiadukty_FS9.bgl
EPWA_Buildings_02_FS9.bgl
EPWA_Handling_FS9.bgl
EPWA_Cars_FS9.bgl

problem nie wystąpi.
Borys
26-49 posts
26-49 posts
Posts: 28
Joined: Wednesday 02 Dec 2015, 22:14
Location: EPWA

Post by Borys »

Zauważyłem coś takiego,że sceneria pierwszy raz po włączeniu kompa i ustawienia od razu pełnej nocy nie chce się załadować zatrzymuje się np. na 5%. Dopiero gdy zacznę od innego lotniska i przeniosę się do EPWA to się ładuje, długo ale ładuje . Często po takim "zabiegu" występują przez 20 sekund powiedzmy "pomieszane" jakieś artefakty czy coś takiego. Np. w płycie lotniska są jakieś numery chyba oznaczenia dróg kołowania cyfry czy inne tekstury zupełnie z innych elementów scenerii. :shock: Problem występuje w nocy przede wszystkim i w mniejszym stopniu o zmierzchu. W dzień sceneria działa dobrze.
User avatar
Kuba Pa
200+ posts
200+ posts
Posts: 471
Joined: Wednesday 22 Sep 2010, 12:17
Name: Jakub
Location: Kolbuszowa, Poland

Post by Kuba Pa »

Borys to co piszesz jest bardzo ciekawe, wskazywało by to na całkiem inny błąd. Czy to teraz tak sie zaczęło dziać czy od początku tak miałeś?
Borys
26-49 posts
26-49 posts
Posts: 28
Joined: Wednesday 02 Dec 2015, 22:14
Location: EPWA

Post by Borys »

Od początku tak jest. Również na innej karcie graficznej. Jak kupiłem EPWA to miałem wtedy też radeona ale HD 6870. Błędy scenerii są identyczne.

[ Dodano: Pon Sty 11, 2016 17:48 ]
Staram się podać jak najwięcej szczegółów zauważonych błędów, żeby była szansa na jak najszybsze znalezienie usterki. Bo nie mogę już się doczekać latania na "naszej" :D EPWA. Sceneria jest po za tym jak już wspominałem wg. mnie najwyższej jakości. Pozdrawiam i trzymam kciuki za zanlezienie "winnego" :D
LOT994
50-99 posts
50-99 posts
Posts: 53
Joined: Wednesday 26 Aug 2009, 16:06
Location: Warsaw, Poland

Post by LOT994 »

Borys, usuń
EPWA_Mapsat_01.bgl,
EPWA_Mapsat_02.bgl
EPWA_TerminalInterior_LIB.bgl
EPWA_TerminalInterior_PLC.bgl

i można latać, nawet po zmroku ;)

U mnie (GF960m) lotnisko wczytuje się poprawnie, ale faktycznie, wcześniej (przed usunięciem powyższych plików) "białe" tekstury sygnalizowały o tym, że zaraz FS się sypnie.

Pozdrawiam, Mateusz.
Borys
26-49 posts
26-49 posts
Posts: 28
Joined: Wednesday 02 Dec 2015, 22:14
Location: EPWA

Post by Borys »

Tymczasowo można. Spróbuję . Ale wole pełnowartościową scenerie. Bez tych plików sceneria przy końcu wygląda kiepsko i brakuje okolic od strony południowej. Ale póki nie ma rozwiązania wypróbuję tą możliwość.
Locked