EPWA Warsaw Chopin Airport 2015

Latest version: v1.2 (2016)

Archive only - support discontinued
Locked
Flighty
13-25 posts
13-25 posts
Posts: 16
Joined: Sunday 13 Mar 2016, 21:22
Location: Canada

Post by Flighty »

DD Stanislaw wrote:Thanks, will try that.
https://www.youtube.com/watch?v=J6vUOyxmU1o
So far this is the Filter set I applied to ProcMon:

-Process Name Is fs9.exe Include
-Operation Is QueryOpen Include
-Result Is name not found Include

ProcMon starts searching the "missing" files and list them rapidly. After about 3 or 5 min, pop up the Count occurences/path window from the main menu to count the loop number of each Not found file. If the number is low like 5 to 10, that's fine (some times FS9 misses them in early round). But if FS9.exe attempted to search the same file more than 600 loops, there is a chance that whether the file is missing or misplaced. That means, your memory is currently leaking. If missing, you can just try to launch Windows search accross the entire HDD. And if found elsewhere (likely in World\scenery\Texture), copy paste it where FS9 asks it. In case Windows couldn't find the name, create a fake one with Notebook and name it as FS9 expected, then place the fake file where it should be. Usually missing files could be bmp, agn or fx.

Despite this trick, the best solution is by far to have the developer providing with stable scenery structure and clean algorithm.

Finally, before testing scenery stability, it is suggested to shut down all AI traffic because they may cause interfenrence. Yes, missing AI texture may contribute to a memory leak as well.

Hope this helps.
Borys
26-49 posts
26-49 posts
Posts: 28
Joined: Wednesday 02 Dec 2015, 22:14
Location: EPWA

Post by Borys »

U mnie w wersji 1.2 podobnie jak w poprzednich w dzień jest dobrze- nie wywala. Sprawdziłem bo jak czytam niektórym w nowej wersji wywala również w dzień. Nie sprawdzałem jeszcze wersji 1.2 w nocy ale tu chyba jak widać po wpisach wielkich nadziei nie mam :(
benio
2-4 posts
2-4 posts
Posts: 2
Joined: Sunday 10 Apr 2016, 09:06
Location: Warsaw

l

Post by benio »

grzegorz wrote:Dziêkujê za wspania³± sceneriê i dalsze wspieranie FS9!
Nie mam najmniejszych problemów z p³ynno¶ci±, zainstalowa³em wszelkie elementy poza statycznymi samolotami, dzia³a ¶wietnie!
Mam jednak ma³± sugestiê/pro¶bê, brakuje trochê jednoczesnego korzystania przez ruch AI z obu pasów, co ma miejsce w rzeczywisto¶ci.
Wszystkie starty i l±dowania odbywaj± siê z jednego pasa. Wiem, ¿e istnieje mo¿liwo¶æ modyfikacji pliku AFCAD tak aby by³y wykorzystywane oba pasy jednocze¶nie (taki AFCAD by³ w scenerii EPWA od MK Studio). Niestety totalnie nie wiem jak to zrobiæ, próbowa³em zmodyfikowaæ Wasz AFCAD analogicznie do tego co by³o w poprzednio u¿ywanej scenerii – dodanie dodatkowych pasów - o d³ugo¶ci i szeroko¶ci 10 feet i powierzchni jako ICE – niestety nie dzia³a i mówi±c szczerze nie wiem na jakiej zasadzie dzia³a³o to poprzednio :cry:
St±d moja pro¶ba o stworzenie takiego AFCADu lub poinstruowanie jak to samemu zrobiæ.

Pozdrawiam
Grzesiek
I co czy jest jakis lepszy AFCAD ktory daje mozliwosc korzystania z dwoch pasow dla AI?
User avatar
DD Stanislaw
Administrator
Administrator
Posts: 6307
Joined: Monday 15 May 2006, 10:07
Name: Stanisław
Location: Warsaw, Poland

Post by DD Stanislaw »

Z tego co wiem to do lądowania możesz wybrać dowolny pas a do startu - jak ATC zadecyduje.
Image
Tomek SW
2-4 posts
2-4 posts
Posts: 3
Joined: Sunday 05 Jan 2014, 22:23
Location: Birmingham

Post by Tomek SW »

Witam wszystkich. Obserwuje temat od poczatku praktycznie I po wielu próbach kolegów postanowilem sam sie pobawic I zobaczyc czy cos wskoram. Chcialbym nadmienic ze nigdy nie mialem problemu ze zmianami kolorow textur czy ich ksztaltów. Lotnisko moze wczytywalo sie nieco topornie ale jak juz sie pojawilo bylo ok. Jedyny problem jaki mialem to podejscia wieczorem w nocyn lub nad ranem, zawsze mnie wywalalo na pulpit. Oto co ja zrobilem, moze komus to pomoze.

Usunalem nastepujace pliki:

EPWA Mapsat_01bgl
EPWA Mapsat_02bgl
EPWA terminalinterior- obydwa mimo ze instalowalem bez wnetrza
EPWA Wiadukty bgl
EPWA trees bgl- wszystkien jakie byly, bez wyjatku
EPWA_Cars_fs9_bgl

Jako ze przegapilem patcha V1 nie instalowalem najnowszej wersji bo podobno jest jeszcze gorzej. Wszystko to zrobilem na pierwotnej wersji czyli 1.0.

Po tych zabiegach jak dotad wykonalem okolo szesciu odlotow i przylotow noca badz wieczorem z i do EPWA (dwa loty do i z JFK). Sceneria doczytuje sie w mgnieniu oka niema ctd fps stabilne, u mnie ze sqboxem okolo 20.
Nie wiem czy to komus pomoze bo kazdy ma inna spec ale postanowilem sie podzielic, nigdy nie wiadomo.

Moja spec, I5 2,6 Nvidia GT 540M 4G Ram. Win 7 64 HP.
Staszku dzieki za scenerie, masakruje swoja jakoscia. Pozdrawiam I powodzenia.

Sorry za pisownie, angielski komp, brak czesci polskich znakow.
Płyta: K73SV-TY058V
Pamięć: 4096 MB DDR3 1333 MHz
Karta: NVIDIA GeForce GT 540M 1024 M
User avatar
DD Stanislaw
Administrator
Administrator
Posts: 6307
Joined: Monday 15 May 2006, 10:07
Name: Stanisław
Location: Warsaw, Poland

Post by DD Stanislaw »

Dzięki Tomku za info. Pytanie - czy usuwałeś pliki wg jakiegoś schematu? Generalnie
EPWA Wiadukty bgl oraz
EPWA_Cars_fs9_bgl
nie powinny mieć żadnego wpływu na działanie scenerii. Czy po dodaniu któregoś z nich też było niestabilnie?
Image
Tomek SW
2-4 posts
2-4 posts
Posts: 3
Joined: Sunday 05 Jan 2014, 22:23
Location: Birmingham

Post by Tomek SW »

Cześć, tego nie sprawdzałem. Po prostu usunąłem te pliki o których była mowa wyżej. Co do cars bgl to racja ale ja usuwam zawsze te pliki bo one kradną fpsy. Tak mi się przynajmniej wydaje. Teraz jestem w pracy ale później będę miał trochę czasu to przywrócę je zrobię krótki lot i dam znać.

Dodano: Pon Kwi 11, 2016 15:02
Ok, zrobiłem jak mówiłeś Staszku, przywróciłem pliki EPWA Wiadukty bgl i EPWA_cars_bgl. Wygląda na to że miałeś rację, poleciałem BHX -> WAW nocą oczywiście i wszystko git.
http://przeklej.org/file/UBxtg0/waw.jpg

Zostały pozostałe cztery które jak widać psuły całość, przynajmniej u mnie.
Pozdrawiam, Tomek.
Płyta: K73SV-TY058V
Pamięć: 4096 MB DDR3 1333 MHz
Karta: NVIDIA GeForce GT 540M 1024 M
LOT994
50-99 posts
50-99 posts
Posts: 53
Joined: Wednesday 26 Aug 2009, 16:06
Location: Warsaw, Poland

Post by LOT994 »

Trochę polatałem i faktycznie w tej wersji również mnie wywala nocą. (Poprzednia wersja działała prawidłowo). Usunę to, co Tomek SW sprawdził i dam znać, jak będę czegoś pewny.

Staszku, czy po usunięciu:

EPWA Mapsat_01bgl
EPWA Mapsat_02bgl
EPWA terminalinterior
EPWA trees bgl-

dużo stracę "wizualnie" ?

Pozdrawiam, Mateusz.

[ Added: Wed May 04, 2016 21:11 ]
Zapomniałem dodać, czy jest możliwość pobrania wersji 1.1?
Pozdrawiam
Borys
26-49 posts
26-49 posts
Posts: 28
Joined: Wednesday 02 Dec 2015, 22:14
Location: EPWA

Post by Borys »

Niestety jak wywalało tak wywala. Rzeczywiście jak pisał Stanisław wywala po dłuższym czasie niż w wersji 1.0. Mnie wywaliło tak gdzieś po 17-20 minutach stania pod rękawem nr.1. Mam pytanie do DD czy próbujecie jeszcze znaleźć rozwiązanie ? Nie mam zamiaru zawracać głowy i zadawać głupich pytań typu czy już jest , a kiedy będzie? itd :lol: . Wiadomo ,że jak coś będzie to od razu udostępnicie. Chodzi mi tylko o to czy prowadzicie jakieś prace nad patchem?
User avatar
DD Stanislaw
Administrator
Administrator
Posts: 6307
Joined: Monday 15 May 2006, 10:07
Name: Stanisław
Location: Warsaw, Poland

Post by DD Stanislaw »

Ta, oczywiście. Tak naprawdę są dwa pliki które to powodują, ale nie mamy jeszcze pewności dlaczego, bo w innych sceneriach robionych tak samo wszystko jest ok.
Image
LOT994
50-99 posts
50-99 posts
Posts: 53
Joined: Wednesday 26 Aug 2009, 16:06
Location: Warsaw, Poland

Post by LOT994 »

Przy poniższych ustawieniach z FS9.cfg wersja 1.2 działa u mnie również bezproblemowo!

[TERRAIN]
TERRAIN_ERROR_FACTOR=100.000000
TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000
TERRAIN_MAX_DEM_AREA=100.000000
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=20
TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=5
TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=10.000000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=5.000000
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=4
Borys
26-49 posts
26-49 posts
Posts: 28
Joined: Wednesday 02 Dec 2015, 22:14
Location: EPWA

Post by Borys »

Potwierdzam. Przy tych ustawieniach sceneria działa u mnie bezbłędnie. Jestem po kilku "obciążających" i długich testach tej scenerii. :D . Tylko TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL polecam ustawić na 21 , gdyż wiele scenerii nie będzie wyświetlać się prawidłowo. Niższe poziomy bardziej rozbudowanych scenerii będą" pod ziemią".
LOT994
50-99 posts
50-99 posts
Posts: 53
Joined: Wednesday 26 Aug 2009, 16:06
Location: Warsaw, Poland

Post by LOT994 »

Stąd problem na paru lotniskach miałem :-D
Dobra informacja!

Pozdrawiam,
Mateusz.
Intel Core i7=4720HQ
CPU 2.60GHz,
8GB RAM
GF GTX 960m 2GB
kawupe
13-25 posts
13-25 posts
Posts: 17
Joined: Sunday 14 Jul 2013, 08:33
Location: Łódź, Poland

Post by kawupe »

Witam,

czy wszystkim przy ustawieniach fs9.cfg oraz w wersji 1.2 nie wywala już błąd..?

U mnie niestety jest problem nadal. Tekstury się zmieniają, wywala najczęściej podczas rozbiegu...

Wszystkie pliki .bgl są w folderze tak jak w oryginale.

Pozdrawiam!
LOT994
50-99 posts
50-99 posts
Posts: 53
Joined: Wednesday 26 Aug 2009, 16:06
Location: Warsaw, Poland

Post by LOT994 »

kawupe- próbowałeś z fs9CPU_ALL_CPUs?
Intel Core i7=4720HQ
CPU 2.60GHz,
8GB RAM
GF GTX 960m 2GB
Locked