EPGD Gdansk MSFS

Latest version: v1.2 (2023)

Post Reply
LooksonPL
0-1 posts
0-1 posts
Posts: 1
Joined: Sunday 02 Jul 2023, 20:14
Name: Lookson

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by LooksonPL »

Cześć :)

Jestem świeżo po testach scenerii i muszę przyznać, że względem konkurencyjnego FlyDesign, które kupiłem dobry ponad rok temu - lotnisko jest rewelacyjnie wykonane, szczególnie same okolice terminala i landmarki na około.
Świetnie, że udało się w końcu komuś odwzorować matarnię - w końcu będzie łatwiej nawigować VFR widząc trochę więcej charakterystycznych miejsc.

Mam tylko dwie uwagi jak na jeden dzień testów - mam nadzieję, że nie dostanie mi się po uszach tak mocno jak koledze wyżej, ale z ciekawości sprawdziłem tekstury lotniska w dzień o godzinie 12:00 z bezchmurnym niebem. Dołączam screeny - u mnie też tekstury asfaltowe mają zielone elementy, bardzo mocno widoczne z samolotu podczas kołowania ale też podczas latania dronem nad lotniskiem. Ogólnie tekstury betonu/asfaltu mają wiele zielonych przebarwień tak jakby bing przebijał z pod spodu albo po prostu ktoś nie ściągnął suwaczkiem zielonego koloru z tekstur. Podrzucam screeny miejsc postojowych.

Druga uwaga to oświetlenie nocne, jeszcze badam temat ale latałem wiele razy z i do Gdańska, w końcu tu mieszkam - same taxiwaye itd. są super oznaczone, tak jak krawędzi pasa. Ale wydaje mi się, że oświetlenie płyt pod terminalami ma tak jakby za mały zasięg. Świeci mocno kierunkowo i dość szybko światło się kończy. W realu jak wysiadałem to miałem wrażenie, że było widać wszystko na płycie może nie jak w dzień - ale dosyć wyraźnie. Sprawdzę to jeszcze na kamerkach (chociaż one rozjaśniają trochę ekspozycję, to mniej więcej powinno być widać gdzieś po północy jak świecą latarnie).

Także - super robota, ale tekstury ziemi zdecydowanie do korekty w 1.1 :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Martin_Starski
200+ posts
200+ posts
Posts: 3402
Joined: Monday 24 Sep 2012, 11:11
Name: Marcin
Location: Warszawa

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by Martin_Starski »

Cześć, dziękujemy za raport i pozytywną recenzję. Zarówno kwestia zielonych przebarwień jak i nocnego oświetlenia zostały odnotowane - będziemy działać w obydwu tematach.
User avatar
DD Stanislaw
Administrator
Administrator
Posts: 6267
Joined: Monday 15 May 2006, 10:07
Name: Stanisław
Location: Warsaw, Poland

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by DD Stanislaw »

Już są po korekcie a v1.1 niebawem :)
Image
User avatar
DD Stanislaw
Administrator
Administrator
Posts: 6267
Joined: Monday 15 May 2006, 10:07
Name: Stanisław
Location: Warsaw, Poland

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by DD Stanislaw »

The product has been updated to v1.1 . Changes in the new version:
- asphalt tint changed to a more neutral color
- mesh issues fixed
- apron lighting fixed
- security area in the terminal is now accessible
Image
pine
2-4 posts
2-4 posts
Posts: 3
Joined: Wednesday 28 Dec 2022, 23:39
Name: Pine

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by pine »

To begin with, thank you very much for making EPDG for MSFS. This is a high quality enjoyable product.
I've been to Gdansk airport and your rendition seems to reflect the feeling of being there. I really like it.
Also big thanks for the quick update today, which iniManager has installed for me.

Now, there is still one problem that spoils the joy for me. Sure, this is nothing new in MS flightsims.
I mean shimmering/flickering of some textures. It does happen on quite a few airports I have, not only here, but it seems especially conspicuous at EPGD.
Mostly lines (poles, doors, windows, roof elements, jetways, etc) are affected. They are heavily flickering, even without my POV moving.
I can't say if it is the question of mipmapping or something else. Of course the intensity will differ and will be lower for those who are lucky to have expensive GPU's that can handle crazy levels of AA.

You can see it quite clearly in the iniBuilds EPGD promo video. The exemplary timestamps would be:
- 00:36 (hangar doors)
- 00:45 (jetways' bases on the very left)
- 00:52 (jetway parts again)
- 01:24 (many elements at the train station, especially by night)
- 01:36 (most visible here).

Interestingly, definitely not all lines/windows/constructions at the airport are affected. Just some of them, but quite heavily.
I hope you may have a look at it and maybe, if possible, try to reduce/remove it. That would make it so much nicer to look at this anyway excellent escenery.

The other problem is about sounds. I do like the concept, you have introduced, to apply extra sounds. Really cool!
But, while I appreciate e.g. human noises in my (rather rare) visits to the terminal interior, or the 737 engine sound in the hangar, some sounds seem a bit disturbing to me.
For instance, being at a stand, I can hear some mechanical noises, like GPU's (I'm guessing), which are very loud, even though my cockpit windows are closed.
Would it be possible to have an option of turning them off and/or lowering them?

Once again, thank you for this great scenery. I already have EPKK and look forward to EPKT.
User avatar
Martin_Starski
200+ posts
200+ posts
Posts: 3402
Joined: Monday 24 Sep 2012, 11:11
Name: Marcin
Location: Warszawa

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by Martin_Starski »

pine wrote: Monday 03 Jul 2023, 21:41 I mean shimmering/flickering of some textures
I got your point, but honestly it's not so easy to answer such request - this is a very individual matter. Much depends on GPU, GPU settings, monitor, resolution, etc.

Almost everything is done based on the 2048x2048 tiles. On the jetway connectors it might happen indeed because the windows in real life have some kind of stripes (there would have to be full windows or full blinds). Last but not least, in many cases we are trying to find a good balance between good look/quality and performance. Nevertheless, if we see any option to improve it, we will do it.
paul8760
0-1 posts
0-1 posts
Posts: 1
Joined: Wednesday 05 Jul 2023, 14:31
Name: PaulLangdown

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by paul8760 »

Hi
I have just purchased Gdansk. I need some help please. Firstly the train seems to be sunk 50% below the line. I cannot see any passengers at the train terminal nor animated people inside the passenger terminal. I am also seeing massive frame rate drops with my 5800xd and 3070 graphics cards down to low teens on occasions. Also comparing inside the passenger terminal to youtube videos there does seem to be things missing. Its really strange. I have tried a complete reinstall but the same issues occur. Any help much appreciated. I do not have any other Gdansk scenery installed.
Thanks Paul.
User avatar
Martin_Starski
200+ posts
200+ posts
Posts: 3402
Joined: Monday 24 Sep 2012, 11:11
Name: Marcin
Location: Warszawa

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by Martin_Starski »

Hi, can you share some screenshots to show your issues, please? (for example, you can use this tool https://imgbb.com/) Then it's easier to test it and compare.

So far we didn't notice such a big fps drop - don't you have any other sceneries that might have an impact on this region/airport? Or maybe you had the other EPGD scenery previously?
benek
2-4 posts
2-4 posts
Posts: 3
Joined: Saturday 01 Jul 2023, 11:50
Name: Igor

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by benek »

Witam
Jestem przede wszystkim bardzo zadowolony z lotniska, jest wykonane wspaniale :D
Ale jest parę rzeczy, które można by poprawić, bo szczególnie je widać z kokpitu, między innymi wyjścia w nowym pirsie, które nie wyglądają tak, jak prawdziwe, oraz terminal 1, który kolorowo nie przypomina prawdziwego, i za bardzo rzuca się w oczy. I poza tym, fajnie jakby dało się dodać trochę PBR albo czegoś, bo całe lotnisko odbija wszystko, i wygląda jakby całe było zrobione ze szkła :shock:

https://ibb.co/MSSW3zW
https://ibb.co/mhNqLn6
https://ibb.co/wW1R5xv
https://ibb.co/rt1t61M

Pozdrawiam :D
User avatar
Martin_Starski
200+ posts
200+ posts
Posts: 3402
Joined: Monday 24 Sep 2012, 11:11
Name: Marcin
Location: Warszawa

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by Martin_Starski »

Dzieki - odnotowane, przy czym prosba o uwzglednienie faktu, ze w niektorych kwestiach jestemy zmuszeni pojsc na pewne kompromisy :roll:
epgd
13-25 posts
13-25 posts
Posts: 25
Joined: Wednesday 04 Jul 2018, 22:03
Name: epgd

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by epgd »

Witam,

Dziękuję, za uwzględnienie pierwszych uwag, w związku z zielonymi przebarwieniami oraz oświetleniem nocnym, ale.....
jest troszkę lepiej, niestety w dalszym ciagu ten zielony wyraźnie się przebija, wymieszany z szarościami i innymi kolorami, wygląda to jak mech :roll: :roll: ..... czy naprawdę nie można tego konkretnie naprawić? :wink: :wink:
oraz oświetlenie nocne.. przesuneliście trochę zdródło swiatła ze stojanek w kierunku taxi.. ok, ale
czy nie można by wydłużyć jeszcze nieco zasiągu świateł od terminala- od rękawów, oraz od starego terminala, bo jest zdecydowanie za krótko,
i trochę wzmocnić natężenie ? bo widać, że jeszcze można podkręcić jasność na przykładzie dwóch stojanek Cargo które świecą mocniej.
Światła od rękawów są bardzo mocne w realu...

pozdrawiam serdecznie
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
epgd
13-25 posts
13-25 posts
Posts: 25
Joined: Wednesday 04 Jul 2018, 22:03
Name: epgd

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by epgd »

benek wrote: Thursday 06 Jul 2023, 10:18 Witam
Jestem przede wszystkim bardzo zadowolony z lotniska, jest wykonane wspaniale :D
Ale jest parę rzeczy, które można by poprawić, bo szczególnie je widać z kokpitu, między innymi wyjścia w nowym pirsie, które nie wyglądają tak, jak prawdziwe, oraz terminal 1, który kolorowo nie przypomina prawdziwego, i za bardzo rzuca się w oczy. I poza tym, fajnie jakby dało się dodać trochę PBR albo czegoś, bo całe lotnisko odbija wszystko, i wygląda jakby całe było zrobione ze szkła :shock:

https://ibb.co/MSSW3zW
https://ibb.co/mhNqLn6
https://ibb.co/wW1R5xv
https://ibb.co/rt1t61M

Pozdrawiam :D
zgodzę się z kolegą, że wyjścia na nowym pirsie mają w realu zupełnie inne textury...
pozdro
epgd
13-25 posts
13-25 posts
Posts: 25
Joined: Wednesday 04 Jul 2018, 22:03
Name: epgd

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by epgd »

Witam,

Tym razem chciałbym napisać, że jako można by powiedzieć "stały bywalec" :D na EPGD z racji bliskości zamieszkania i korzystania z lotniska,
kłaniem się w pas twórcą tej scenerii, bo nie dość, że oddali bardzo wiernie WIELE DETALI samego lotniska, oraz zabudowań i charakterystycznych punktów wokół, ale
oddali też KLIMAT i ATMOSFERĘ, który tam naprawdę panuje...
Terminal w środku, dzwięki, poruszający się ludzie... kiedy patrzysz z kamery na zewnątrz terminala czy to na parking czy płytę lotniska.... faktycznie jesteś na Gdańskim lotnisku :D
Brawo ekipa DD :D, tylko kilka poprawek i jest miód :D
Pozdrawiam
User avatar
Martin_Starski
200+ posts
200+ posts
Posts: 3402
Joined: Monday 24 Sep 2012, 11:11
Name: Marcin
Location: Warszawa

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by Martin_Starski »

Witam, bardzo milo nam to slyszec - dla takich recenzji tworzy sie takie scenerie :)

Wszystkie ponizsze uwagi wrzucam na liste rzeczy "do zrobienia" - zielone przebarwienia, oswietlenie nocne, wyjścia w nowym pirsie. Niemniej nie sa to krytyczne kwestie, wiec nie wydamy aktualizacji teraz - musimy skupic sie na kilku innych projektach. Natomiast podkreslam - w/w tematy nie beda zapomniane i przy kolejnej aktualizacji tej scenerii wezmiemy je pod uwage.
epgd
13-25 posts
13-25 posts
Posts: 25
Joined: Wednesday 04 Jul 2018, 22:03
Name: epgd

Re: EPGD Gdansk MSFS

Post by epgd »

Witam,
do tej listy "to do" należy też dopisać zmianę koloru starego terminala o którym wspomniał kolega Benek :) - ten niebieski nie występuje w realu
brakuje jeszcze dwóch rzeczy... wymodelowania dwóch punktów obserwacyjnych, spotterskich.... od ulicy szybowcowej oraz górki na środku pasa... zrobiłem bardzo dokładnie zdjęcia obu stanowisk ze wszelkimi szczegółami...
gdybyście potrzebowali mogę podesłać... :)
pozdrawiam
Post Reply